Harmonogram dne:
1. Ranní scházení dětí do MŠ
Děti se scházejí ve třídě kuřátek v přízemí a v prvním patře ve třídě soviček do 8,00 hod.. Podle dohody s rodiči a potřeb dítěte je možné příchod dětí individuálně domluvit s učitelkami. Dítě přebírá od rodičů učitelka v dané třídě.
2. Ranní hry
Během příchodu si děti hrají kolektivně nebo individuálně dle vlastního výběru. Učitelka dětem nabízí hru nenásilnou formou. Pokud je dítě nerozhodné a neví s čím si hrát, je ostýchavé, pomůžeme mu vybrat aktivitu, která by ho zaujala nebo se mu věnujeme individuálně. Snažíme se vytvářet kamarádské prostředí a kolektiv tmelit. Podporujeme v dětech dobrou náladu, ale zároveň respektujeme jejich aktuální psychické rozpoložení.
3. Komunitní kruh
Komunitní kruh využíváme k popovídání si, sdělení emocí a zážitků. Všímáme si jaké je počasí, jaký je den, roční období. Povídáme si na dané téma podle týdenního plánu, seznamujeme děti s prací v centech aktivit. Učíme se básničky, písničky, tanečky, cvičíme.
4. Dopolední svačina
Při dopolední svačině se děti učí sebeobsluze, čistotě stolování a hygienickým návykům před a po jídle.
5. Řízená výchovná činnost
Činnost vychází z plánování dle ŠVP, který je vypracován v souladu s RVP. Nabídka činností je pestrá, přiměřená věku dětí a jejich schopnostem. Činnost vychází z tematických celků. Řízenými činnostmi se snažíme o všestranný rozvoj osobnosti dítěte.
V řízené činnosti pracujeme v centrech aktivit. Tato centra jsou vždy motivovaná týdenními tématy a probíhají souběžně. V každém centru se zaměřujeme na procvičování jiné oblasti dítěte. Centra mohou být uzpůsobena věku a schopnostem dětí.
|